Augustivärme/kyla

Skapat: av Bettan Lindquist

Ja så är det redan mitten av augusti och jag minns förr om åren då även augusti var mer än att bara heta sommarmånad. Då när det var varmt ända in i september. Egentligen är det kanske inte så många år sen men en augusti som den här, känns det så. I år är augusti, blåsig, regnig och med massa åska. Men jag har fortfarande hoppet, att det ska hinna komma lite mer värme innan hösttröjorna får åka på, även om jag redan satt på Stina, min dotter, sin fleece några ggr.

Så var det dags för sailet igen. Jag har hunnit vara med om sail med både underbara varma sommarkvällar och regn men inte så kallt som igårkväll. När jag körde hem vid halv ett tiden inatt var det 11 grader. Drygt! Hallå, vart tog augusti med värme vägen? Jag hade tjock tröja och vindjacka men hade gärna haft både mössa, vantar och långkallingar. Jag vill ändå passa på att få med här, att jag är oerhört tacksam för att det iaf inte regnade, så jag är inte totalt bitter;).

Vad värmer vi oss med resten av året då det inte är sommarvärme? Ja jag dricker gärna en kopp the. Faktiskt har jag börjat dricka lite kaffe också, men bara liiiiiiite, och inte ofta. Varma stickade tröjor, gosa in sig i en go filt, värme i bilen och på med elementen hemma (även om jag gärna väntar med att sätta på elementen ett tag till). Sen kan man ju värmas av en go kram, ligga sked i soffan men också av varma ord. Igår fick jag en sån där varm kram av en person som kramades med hjärtat. Det va värmande i årets augustikyla kan jag säga!

När jag häromdan pratade med en gammal vän sa hon värmande ord. Skönt! När kylan tränger på utifrån vet jag att värmande ord och vänners förbön och omsorg, värmer mer än något annat. Låt oss värma varandra på så vis. Leva närma varann, hjälpa varann i bön dela varandras bördor Gal 6:2.

‚Ķså önskar jag dej en varm augusti, på mer än ett sätt

Bettan