Bibelutmaningen

Bibelutmaningen webhu Nr2

Välkommen till bibelutmaningen – att läsa bibeln tillsammans varje dag.

För att registrera era etappmål klickar ni på knappen längre ner. Barnfamiljer blå knapp & vuxna grön knapp.¬†Ni kan bara registrera ett etappmål åt gången.

Bibelutmaningen fortsätter fram till den 5 dec.¬†Vi vill på ett lekfullt sätt utmana barnfamiljer och andra till en god bibelläsningsvana.
Utmaningen (familj) går ut på att läsa Bibeln tillsammans varje dag i familjen (minst 1 barn & 1 förälder)
Utmaningen (vuxna) går ut på att läsa Bibeln tillsammans eller enskilt varje dag.
När ni läst tillsammans kryssar ni för en prick på spelplanen. För varje etappmål ni når, så får ni en chans (lott) att vinna något av¬†våra fina priser.¬†Utlottning av priserna sker i församlingens julfest den 5 december kl. 16.00

Varje etappmål måste registreras här på vår¬†hemsida för att ni ska ha en chans att vinna. Fullföljer ni hela bibelutmaningen och tar er ända in i mål, erhåller ni¬†sammanlagt sju (7) vinstchanser. Alla som når mål, får ett diplom.

knapp Nr2
knapp Nr2 V

Ni får läsa vilken bibel ni vill. T.ex. Barnens bibel, Berättar bibeln, Bibeln för de yngsta, Bibeln för de små, Barnens först bibel, Seriebibeln, Bibel 2000, Folkbibeln… Huvudsaken är att ni läser bibeln tillsammans¬†som familj och vuxna. Som vuxen går det även att läsa själv.

Var ni läser i bibeln och hur mycket väljer ni själva. Men vill ni ha hjälp med förslag på bibeltexter så finns tips på baksidan av spelplanen.

/Barnrådet

Här kan du ladda ner spelplanen¬†Bibelutmaningen Spelplanen