Förväntan

Tagged With: , ,

Det är med stor förväntan jag ser fram emot ännu ett sommarläger. Vet inte hur många jag upplevt, men jag vet en sak, att varje läger har betydelse för varje lägerdeltagare. I år är det 21 deltagare på Knattelägret (5-8 år, 11-12 aug.) och 35 deltagare på sommarlägret (från 9 år, 11-16 aug.). Det innebär att 56 unga tjejer och killar kommer att få uppleva saker under de närmaste dagarna som de bär med sig resten av sina liv. På läger får man möjlighet att lära sig mer om bibeln, Gud, Jesus och annat som handlar om den kristna tron. Det är på läger man oftast för första gången får erfara Guds närvaro. På läger fattas beslutet om att följa Jesus. Det är därför jag har stor förväntan på vad detta läger kommer att innebära för de tjejer och killar som är med.SL3

Jag känner också ett stort ansvar, att leda dessa unga närmare Jesus på rätt sätt. Inför ett läger lägger jag åtskilliga timmar på förberedelser, bibelläsning, formuleringar och bön. Mitt ansvar är att göra allt jag kan för att göra ett så gott arbete som möjligt inför ett läger. När jag gjort det, lämnar jag resten i Guds händer. För min erfarenhet är att det är först då det händer. När jag lägger bibelsamlingar, deltagarlistor, lekar, bad, tävlingar, sånger, ja allt det som sker under ett läger. När jag lägger allt i Guds händer, leds de närmare Jesus och de får uppleva Guds närvaro. Erfarenheter de kommer att bära med sig resten av livet.

Vill du, så får du gärna vara med och be för dessa 56 lägerdeltagarna och alla oss ledarna under lägret. Tack för dina förböner, de behövs.

Göran Olsson/Pastor