Information om hemsidan

Skapat: av admin
Tagged With: , ,
Nya pingstkyrkankarlskrona.se

Pingstkyrkans nya webbplats är här

Säkrare, mer lättläst och modernare layout

Vi hoppas även på att kunna få igång en större dialog genom webbplatsen. Ni som besökare kan kommentera våra sidor och inlägg. En ny funktion är även forumet där ni och vi som församling kan skapa forumtrådar för diskussion. Vi kommer även kunna publicera svarsundersökningar, ljudinspelningar samt synas mer i sociala medier.
Nedan följen en liten sammanfattning på de nya delarna:¬†

Kontohantering

Det är enkelt att registrera sig på vår hemsida. Vid en registrering skickas ett bekräftelsemail till dig automatiskt med lösenord och länk till sidan. När du går in på länken kan du fylla mer uppgifter om dig och börja använda sidans medlemsfunktioner såsom kommentering och forum. Om detta verkar krångligt hjälper vi i församlingen gärna till, bara fråga oss om ett konto för webben.

Blå länkar för att logga in samt skapa ett konto

Ni finner medlemslänkarna på dessa tre ställen:

På sidans huvud (header):
Vid bibeltexten, Registrera ditt konto samt Logga in
Startsidan:
Nedtill i sidomenyn
Ävriga sidor:
Äverst i sidomenyn

Blogg

Det kommer publiceras en mängd med bloggposter. Dessa är nu kategoriserade i olika kategorier. Ex. Göran, Ulf, Gudstjänst osv.

Det finns flera vägar in och olika sätt att lista dessa inlägg. Du kan välja efter månad, efter kategori samt efter nyckelord. Dessa alternativ finner ni i sidomenyn för en bloggsida.

Blogglayouten ser ut på följande:
-På startsidan listas de senaste inläggen för de vanligaste kategorierna. Senaste kommentarerna och inläggen kan även ses i sidans fot (footer).
-Magazinevy ses när du klickar in på en kategori eller annan listning. Här visas då 4 stycken bloggposter i minivy (clips). Dessa kan du välja att skumläsa och sedan klicka in på för att läsa mer.
-Post vy är det sista steget där man ser inlägget i sin helhet.

Kalender

På startsidan visas de närmast kommande aktiviteterna hos oss samt en minikalender. För att se en helhetskalender och blicka mer framåt kan du klicka in på sidan [Aktuellt] ¬†-> ¬†Vår kalender

Bildgallerier

Bildgallerierna har fått ett lyft. Vi har en gemensam sida för samtliga gallerier. Denna ligger under [OM OSS] ¬†-> ¬†Våra bildgallerier. På den sidan visas de tre senaste i stor format samt de resterande under. Gallerier finns även utplacerade på sidor i olika visningslägen. Karusellvy, här listas ett bildspel med ett bläddringsläge. Ex. [Om oss]. Klicka på bilden för att visa i helhet.

Nyheter

Vi har valt att fortsätta med bildspelet på startsidan som ett nyhetsflöde. Här finner ni det mest aktuella med passande bilder. Nyheterna har ofta en länk där du kan läsa mer.

Dela på Facebook

Dela gärna med er av vårt innehåll. Under sidor och postinlägg finns en ”sharebar”, dvs. olika knappar för att enkelt kunna skicka till Facebook och andra sociala medier.

Slutligen ber vi er att läsa och ta del av vår webb policy:
Läs om vår webbpolicy för kommentering och publicering på vår egna webbsida.¬†

One Response to "Information om hemsidan"
  1. Niklas Burman skriver:

Vissa funktioner är inte 100% än så håll till godo. Skriv gärna ev. buggfel här. Tack!