Pappa och jag

Tagged With:

Denna vecka har jag återigen insett hur mycket min kära pappa betyder för mig. Han har alltid funnits där. ¬†Han kärlek, hans varma stämma och kloka råd har jag alltid kunnat räkna med. För mig har han varit som en fyrbåk som alltid lyser. Hur mörkt eller dimmigt det än har varit har jag alltid haft pappa.

Och tid för samtal har han i stort sett alltid haft. Han är en sådan där mobilmarodör som inte begripit att man ska stänga av under möten. Han svarar alltid. Tror det är en rest från tiden då telefonen kom till byn. ‚ÄùMan måste ju svara!‚Äù

Denna vecka skulle han genomgå en förhållandevis enkel operation. Så han messade glatt numret han skulle få tillgång till på sitt rum, som för att förvissa sig om att vi barn skulle ringa och kolla läget. Så gick operationen inte riktigt bra. Den måste göras om och med ens skakas tillvaron om. I skrivande stund förbereds han för ett nytt ingrepp.

Då händer något med oss som står nära. Vi ringer och messar varandra hela tiden. Barnbarnen engageras, omgivningen ber med oss och själv märker jag, som sagt, hur mycket min pappa betyder för mig.

Be gärna med oss att det ska gå bra!