Tack för respons

Jag vill tacka för all respons och uppmuntran jag får. Efter min predikan i söndags fick jag snabb respons från flera i kyrkan vilket värmde mycket, men det som värmde mest var ett sms och ett mail. Visst möter jag ibland personer som tackar för predikan av artighet och det är inget fel men det. Men den respons som berör mig mest är den oväntade och den där jag förstår att Gud rört vid deras hjärtan. Mailet efter i söndags kom från en person som inte är med i församlingen och avlutades med ‚Äù Jag kom till mer insikt men också såg saker ifrån ett annat perspektiv när jag hörde dig tala i söndags. Tack!‚Äù. Sms:et kom från ett par i församlingen och löd ungefär likadant. I veckan var det en annan som sa: ‚ÄùVi är så glada att du är i vår församling‚Äù. Efter sommarens läger fick jag ett mail som löd: ‚ÄùHej! Vill bara tacka för ett bra ordnat läger! Vår dotter XX är jättenöjd!!‚Äù

TACK alla för dessa små hälsningar, muntliga, via mail, sms, facebook och telefonsamtal. Jag har inte tidigare upplevt en miljö där man får så mycket uppmuntran och respons. Visst har jag även fått det förr, men Karlskrona slår för min egen del alla rekord. Och det händer att responsen inte alltid är positiv, men även viss kritik är nyttig. Jag pratar lite för snabbt och otydligt ibland, säger fel saker, är lite luddig och misslyckas då och då. Även fast jag är pastor är jag ingen supermänniska som aldrig gör fel. Oavsett om kritiken är positiv eller negativ, försöker jag göra något kreativt av den. Min längtan är att hela tiden bli bättre på att vara mig själv, att utveckla de gåvor som Gud gett just mig. Att då få utvecklas i en miljö där jag möter god respons, uppmuntran och värme från de människor jag möter är helt fantastiskt. Det finns ingen bättre miljö att växa i. ‚ÄùBlekinge – Sveriges trädgård‚Äù är inte bara en god växtplats för naturen, utan även en god växtplats för människor.

Tack än en gång för alla uppmuntrande ord och hälsningar. Dessa hälsningar glittrar som guld i min vardag och gör att jag orkar ta tag i nästa utmaning. Jag tar tacksamt emot hälsningar även i fortsättning och hoppas att ni visar samma kärlek till andra som jag får ta emot.

Mycket tacksamma hälsningar!
Göran Olsson