Tro

Skapat: av Louise Sundkvist

För några veckor sedan hittade jag bokstäver av tr䬆i en affär. Det fanns hela alfabetet¬†och¬†var för sig hade de inte¬†någon speciell betydelse. Men om man satte ihop dem¬†utgjorde de helt plötsligt ett budskap.¬†Bokstäver¬†som¬†inredning.¬†De¬†kan stå i en bokhylla, i fönstret eller på någon annan plats.

Bokstäver som bildade ord som LOVE, HOME och LYCKA stod uppställda som exempel. Jag bestämde mig för att köpa några.¬†Helt plötsligt¬† blev varje bokstav så viktig. Vilka skulle jag välja? Ett ord med ett positivt budskap måste det bli.¬†Hade orden¬†HAT, SKULD eller VREDE stått som exempel i affären hade jag aldrig tänkt tanken att köpa några av dem. Jag funderade ganska länge innan jag bestämde mig.

Det blev TRO. Ett litet ord med tre små bokstäver. Ser inte mycket ut för världen men rymmer så oerhört mycket. Tro berikar livet, ger hopp och styrka. Nu¬†finns dessa bokstäver på en liten hylla i köket.¬†Bredvid står en almanacka med naturbilder från en duktig fotograf: Göran Olsson.

Ordet TRO och de vackra bilderna fyller mig med tacksamhet över det stora mitt i vardagen. Mitt i köket bland disk och matlagning¬†blir detta¬†ett bevis¬†för ett viktigt beslut som jag tog i unga år… Att TRO p嬆Jesus.

Heb 11:1
¬†¬†¬† Tron är grunden för det vi hoppas på; den ger oss visshet om det vi inte kan se.

Louise Sundkvist
louise.sundkvist@pingstkyrkankarlskrona.se