Vilken vecka!

Tagged With: ,

Började med att överraska syrran på hennes 40-årsdag. Hon skulle egentligen fira senare i vår, men vi kunde inte hålla oss. Så min bror och jag åkte många mil för ett kort möte. Och ett möte jag sent ska glömma blev det. Syrrans tårar genom ett varmt leende kommer jag aldrig glömma. Inte heller kommer jag glömma samtalet. Vi delade livet i tre timmar en sen söndagskväll på ett sätt vi inte gjort på länge.

Hem igen på snöiga vägar i måndags. Ett par dagar av samtal och möten i den kungliga staden, Karlskrona. I tisdags, med missionsrådet och samtal om verksamhet som strecker sig från Bangladesh i öster till Peru i väster. Otroligt omfattande och det växer hela tiden.

Onsdag; ett litet möte med en gammal själ som upptäckt bönens betydelse. Hon kommer alltid på onsdagar klockan halv elva för att bedja och hon beder alltid för mig. En förebedjare som har en märklig insikt om en pastors liv. Annars skulle hon inte be som hon gör.

Torsdag; ut på vägarna igen. Först till Kristianstad för lunch, samtal och bön med nyckelledare i Skåne och Blekinge sedan vidare till Stockholm för att möte med 10 andra pastorer som ingår i Pingströrelsens föreståndares referensgrupp. Frågorna där var allt från planering av nästa års ledarkonferens i januari till kniviga frågor om vigsel av papperslösa och hur vi möter media.

Det är spannande att vara pastor och ännu mer spännande att vara människa.

Ses vi i kyrkan på söndag kanske? Hoppas det