Aktuella åtaganden:

Dessa projekt är vi med och stödjer:

• Chulucanas, Peru, Sydamerika
    Bakgrund: Evangeliskt pionjärarbete som påbörjades för cirka 35 år sedan. Församlingen är i dag på cirka 2 000 medlemmar och har ett stort barnarbete. Sedan några år har ett handikapps- och rehabiliteringscenter startats. Kyrkans arbete har ett stort positivt inflytande i samhället. Funnits med i katastrofarbete.
    Arbetsuppgifter: Stödja den lokala församlingsledningen i ledarutveckling samt utveckling och ledning av daghem för handikappade barn.
    Missionärer: Göran och Anita Olsson
    E-mail:carlosolsson@hotmail.com
  • San Antonio, Bolivia, Sydamerika
    Bakgrund/arbetsuppgifter: Familjen Anders och Ethel Berthling har sedan flera år tillbaka arbetat i San Antonio. Församling har startats. Ett internat har byggts upp som gör det möjligt för barn i otillgängliga byar runt San Antonio att få möjlighet till skolgång.
    Vi finns också med i den utveckling som församlingen står i.
  • Dhaka, Bangladesh, Asien
    Arbetsuppgifter: Vi stöder CDC (Christian Dicipleship Center) som förutom bibelskole- och ledarutbildning även har vuxen- och alfabetiseringskurser, slumskolor och mediaarbete. I mediaarbetet bidrar vi till lönen för Pinttu Hussein som är ansvarig.
    Familjen Ingmar och Linnea Bergström har under flera år arbetat på olika sätt i Bangladesh.
  • Izmail, Ukraina, Europa
    Vänförsamling i Izmail.
    Bakgrund: Församlingen i Karlskrona och Izmail har haft kontakt sedan i början av 1990-talet. Samarbetet har bestått i att ha besök i varandras församlingar och även i stöd till församlingen i Izmails egna hjälpverksamhet.
    Ca 1-2 gånger per år skickas hjälptransporter med främst kläder till Ukraina.
  • Arabvärlden, Mellanöstern
    Caroline Jansson är i denna del av världen för att lära sig språket och kulturen. Tanken är att gå in i arbete efter avslutade studier.

Övrig verksamhet:

• ICBI
    ICBI samarbetar med samfund, kristna nätverk och missionsorganisationer för att hjälpa våra partners i andra länder att bygga upp en distansbibelskola. De bibellärare som används är landets egna, med naturliga kunskaper i språk och kultur och ett uppbyggt förtroende bland landets församlingar. Genom ljudkassetter, CD och mp3-liknande media förmedlas bibelkunskaperna vidare. Vi stödjer ekonomiskt detta arbete.
  • Pingstkyrkans Second Hand
    Var: Bergåsa
    Varje vecka bedrivs försäljning. Vinsten används bland annat till olika katastrofinsatser, sociala och humanitära insatser över vår jord och i Karlskrona.

”Tillsammans kan vi förändra”
Faddersystem som stödjer verksamheten på internatet i Bolivia.
Kontakta Ingrid Redéen eller Peter Hjälmberg för att delta i faddersystemet.