Second Voice

Kanske du också drömt om att uppleva den där speciella känslan som så många talar om: Att sjunga i kör.

Carina Holmesson

Höstterminen 2017 startar 5 september

Vill du sjunga i kör?

Nu har du möjlighet att pröva! Jag heter Carina Holmesson och jag leder en kör där alla är välkomna att vara med. Kören organiseras av Pingstkyrkan som har, en särskild koppling till vår Second Handverksamhet som varje år hjälper nödlidande människor på olika platser på jorden till ett bättre liv.

Därför heter vår kör Second Voice. Genom konserter och framträdanden kommer vi att lyfta fram angelägna biståndsprojekt och på så sätt vill vi ge de som inte hörs en andra röst, en Second Voice.

Frågor och svar:

Vem är Carina Holmesson?

Jag är utbildad förskollärare och har arbetat med musik för människor i alla åldrar under många år. Under tjugo år har jag varit deltidsanställd som musikledare i Pingstkyrkan i Karlskrona. Jag har även varit musikalisk ledare för gospelkören Bliss och jag brinner för körsång och för människor som älskar att sjunga i kör.

Vem får vara med?

Alla som vill får vara med. Vi vill ha en generationsöverskridande kör fylld med människor som älskar att sjunga tillsammans.

Hur ofta repeterar kören?

Kören repeterar varje tisdag kl 18.30 till 20.00 i Pingstkyrkan.

Vilken typ av repertoar kommer kören att ha?

Kören kommer att ha en bred repertoar hämtad från olika musikgenrer som gospel, visa, jazz, lovsång och klassisk läsarsång. Det blir en kör som ”svänger” vilket bl.a. vår fina kompgrupp kommer att se till.

När kommer kören att framträda?

Kören kommer att framträda i olika sammanhang och miljöer, som exempelvis under hösten vid höstkonsert och julkonserter i Pingstkyrkan samt i kyrkor och andra lokaler i Blekinge. Varje termin kommer kören att medverka vid någon gudstjänst i Pingstkyrkan i Karlskrona och även något framträdande vid Second Hand-lokalen på Bergåsa är planerat.

På vilket sätt kan kören vara med och hjälpa människor?

Pingstkyrkans sociala verksamhet hjälper utsatta människor både i vårt land och internationellt. Kören kommer vid sina framträdanden att aktualisera olika aktuella bistånds- och katastrofhjälpsprojekt.

Ska man anmäla sig för att få vara med?

Man behöver inte anmäla sig utan är välkommen till körövningarna. Ävningstillfällen är tisdagar kl 18.30 – 20.00 i Pingstkyrkan, Västra Köpmangatan 5.

Får man pröva?

Ja, du är välkommen att komma och känna dig för.

Kostar det något att delta?

Nej.

Om du har fler frågor kan du maila eller ringa mig.
mail: carina.holmesson@gmail.com
mobil: 0736 320028

Välkommen till en alldeles speciell upplevelse!
Carina Holmesson
Musikledare/Pingstkyrkan Karlskrona